Friday, September 14, 2012

Wishlist (I)

Se spune ca vizualizand un obiect pe care ti-l doresti, legile Universului lucreaza in asa fel incat sa te aduca mai aproape de a intra in posesia lui. Stim cu totii povestea, The secret se cheama documentarul unde gasim toate informatiile. Am incercat si eu de cateva ori, tin minte ca unul dintre lucruri era un telefon BlackBerry la care visam si l-am pus pe desktop. S-a ales praful de telefonul respectiv, dar tind sa cred ca nu mi l-am dorit destul. 

Nu ma mai (sau mai ma?) obosesc cu pozele, dar in minte vizualizez aproape mereu lucrurile pe care mi le doresc. Fiind un vesnic nemultumit, de indata ce intru in posesia unui obiect, incep sa ma gandesc la urmatorul. E greu sa scapi de asta, dar se poate invata un control al dorintelor. Si e placut de multe ori sa te si bucuri de unele lucruri (am revenit la placerea de a zdrangani la chitara; a stat ani de zile langa mine degeaba) pe care le ai. Daca te fortezi un pic si functioneaza.

Asta nu inseamna ca daca intri pe site-urile -magazin de pe calculatorul meu, nu o sa ai surpriza sa vezi cosul de cumparaturi plin (se stocheaza in cache), nu de putine ori cu sume fabuloase. Imi place sa vreau, si imi fac liste cu lucrurile pe care mi le doresc. Nu cele mai scumpe, dar de obicei cele mai performante. Din 1000 de chestii probabil apuc sa iau doua sau trei. Cu toate astea, perseverez.

Ca o provocare (si total intamplatoarea campanie desfasurata de evoMag cu BlogalInitiative :P ) m-am decis sa vorbesc un pic despre trei dintre obiectele din lista mea de dorinte, intr-o serie de articole ce se vor incheia undeva in jurul datei de 25 septembrie (total intamplator faptul ca si campania se incheie tot atunci).

1. Laptopul. Folosesc laptop pe post de computer cam din 1998. M-am obisnuit cu felul asta de a lucra, cu trackpadul, cu bateriile care tin putin, pe care le scot cand sta mai mult in priza. Am avut mai toate firmele care produc laptopuri. Am schimbat si vreo doua Mac-uri. Design si functionalitate excelenta, plus bateria foarte buna fac un produs dorit de toata lumea. Cu toate astea, nu mi-a fost greu sa renunt, prima oara la MacBook Air, din prima generatie, care avea un defect din fabrica. Ei au ales sa schimbe calculatoarele clientilor. Eu l-am dat pentru niste bani si un MacBook care si-a facut treaba mai bine de doi ani. Am renuntat si la el in momentul in care am avut nevoie de Windows. Anumite aspecte din lucrurile pe care le intreprind pe calculator nu pot functiona pe iOs. Asa ca m-am oprit de un an la un Lenovo, cu procesor Intel. Valoarea lui la mana a II-a depaseste cu putin 100 de euro dar isi face in continuare treaba foarte bine. Fac si bani cu el, l-am luat si in concerte, si nu mi-a cedat decat la Calarasi, la ultimele doua piese dintr-un concert, dar temeperatura din camera atinsese 60 de grade (real story). Si totusi simt nevoia sa-l schimb.
Dupa cum am promis aici, o sa-l donez pe asta vechi in momentul in crare intru in posesia unuia nou.

Dar care sa fie? As merge pe un brand pe care am mai lucrat. Apple e un pic cam (foarte) scump, plus ca nu pot folosi anumite aplicatii, dupa cum am mai zis. Ce vreau de la urmatorul laptop? Neaparat procesor i7 (am de gand sa-l tin 4-5 ani), placa video ok, cat mai multi rami (8GB de preferinta), unitate cu Blue-Ray (ca doar asta e viitorul) si hard generos (1TB) plus un SSD pe care sa ruleze sistemul de operare si celalate programe. O baterie generoasa ar fi cireasa de pe tort, dar aici nu-mi fac mari sperante. Chiar daca la inceput tin mult, durata lor de viata la capacitate maxima nu ma astept sa depaseasca 1 an.

Si pretul ar fi un aspect important. Avand cerinte mari, stiu ca nu sunt chiar ieftine. Totusi plafonul mi l-am impus pe undeva pe la 5000 de ron (50 de milioane de lei vechi), 1000 si un pic de euro. E o investitie pe termen lung si stim cu totii cat de important e momentul acela cand ai zece mii de chestii de facut deodata si tocmai atunci se blocheaza calculatorul. Asta nu inseamna ca se rezolva problemele, dar cu siguranta e o diferenta majora.

La o prima cautare pe site, cu filtrele de rigoare m-am oprit la asta de la HP. Nu are toate caracteristicile pe care le-am enuntat mai sus, dar se pot adauga, iar pretul este rezonabil, fiind si la oferta. Are si Windows 7 inclus in pret, si e important sa avem soft cu licenta. In ultimul an am cheltuit niste sume usor considerabile pentru licente.

La Lenovo m-a coafat asta, cu toate ca nu e pe stoc. Probabil ca se poate face o comanda, in momentul in care ma decid sa achizitionez ceva nu ma grabesc in asa hal incat nu as putea sa astept (nu mai mult de) doua saptamani.

Oferta este foarte variata, ai de unde alege ce te intereseaza. Bani sa fie. In principiu, caut o extensie tehnologica a mea, care sa contina caracteristicile care (cred eu) ca ma definesc: sa fie performant si sa reziste in conditiile in care altii cedeaza.